10 tipp, ha fogyni szeretnél!

Szóval a nagy kérdés, hogyan tudok lefogyni?

  1. Legyél tisztában az alapokkal: olvass utána hogy működi a tested, hogy tudsz igazán zsírt égetni. Ha csak fogsz egy étrendet, edzéstervet, akkor vaktában fogsz csinálni valamit és nem tudod majd értelmezni a tested jelzéseit. Nem fogsz tudni igazán fejlődni, nem fogod tudni hosszú távon fenntartani az elért fogyást, ha nem tudod, hogy működnek ezek a dolgok. Ajánlom a shopbuilder oldalt, nagyon sok hasznos információt találsz, nagyon korrekten és nagyon érthetően magyarázzák el, miért nem mindegy, hogy edzel-e, vagy hogy mit eszel.
  2. Válassz jól mozgásformát: hiába kezdesz bele olyan edzésekbe, amiket igazából nem élvezel, nem szeretsz, csak mert le akarsz fogyni. Persze érdemes több dolgot is kipróbálni, de ha neked például a jóga tetszik, akkor az a tökéletes mozgásforma neked, meg lehet nézni milyen tökéletes teste van egy jógázónak. Szóval nincs egy tökéletes mozgásforma, csak az amit élvezel és szeretsz csinálni és be tudod építeni a mindennapjaidba.
  3. Mindenképpen csinálj képet elsőre magadról, hogy majd lásd a változást és semmiféleképpen ne állj mérlegre, legfeljebb az elején és esetleg pár hónaponként, ha nagyon kíváncsi vagy. A mérlegen mért kilók semmit sem számítanak, egyrészt mert mindenki más testfelépítésű és nem ugyan úgy nézz ki mindenki 50kg-osan, másrészt leadsz zsírt, felszedsz izmot, elkezdesz eleget inni és nem leszel dehidratált, szóval sok mindentől függ éppen hány kg vagy.
  4. Ha már az étkezés és edzés meg van, használj étrend kiegészítőket, mert segítségükkel gyorsabban fogsz tudni regenerálódni és több energiád lesz, jobban megy a zsírégetés. Elsőként is egy jó multivitamin, sok c-vitamin alap, magnézium és kálcium nagyobb adagban. Sokat segít a zsírégetésben az L-carnitine vagy a chrome is, de vannak több zsírégetést fokozó hatóanyagot tartalmazó készítmények is. Amit tudok ajánlani és tapasztaltam, hogy ne a drogériákba szaladj be ezekért, mert ott vagy túlárazott termékeket találsz vagy alapból drágábbak a termékek vagy nem tartalmaznak elég hatóanyagot. Menj be nyugodtan egy testépítő boltba és mond el mit szeretnél, hidd el segíteni fognak és tudnak majd neked hatékony termékeket ajánlani, anélkül hogy csodaszereket árulnának horror áron. (halkan megjegyezném, hogy miden csodabogyó reklámjánál megjegyzik, hogy “hatékony, ha megfelelően táplálkozol mellette”,,,)
  5. Ne akarj olyat enni ami nem ízlik. Ha nem szereted a salátákat, akkor ne akard minden áron azt enni. Szerencsére már itt az internet hatalmas információs tengere és számtalan receptet találsz majd az egészséges táplálkozáshoz, válogass, kísérletezz, tapasztald ki neked mi ízlik, mit esik jól enned. Ez lesz innentől az életformád, szóval ne kínozd magad feleslegesen.
  6. Hagyj időt a regenerálódásra és használd ki rendesen a pihenő idődet. Ha az első tanácsomat megfogadod, akkor tudni fogod, hogy az izmok nem edzés közben nőnek, hanem utána lévő időszakban, így nagyon fontos, hogy pihentesd a tested, és mindig nyújts le megfelelően edzés után. Ha mégis az elején eszeveszett izomlázad van, nehogy elkezdj rá edzeni, ez a módszer ma már régen megdőlt, csak nagyobb kárt csinálsz vele. Vegyél forró fürdőt, masszírozz, megfelelő bemelegítés után nyújts le az izmaidat, ezek fognak segíteni és persze a sok alvás.
  7. Haladj lépésről lépésre, ne kezdj el kidobálni mindent a konyhából, otthagyni egy fél vagyont a bio boltban és utána eszeveszett mód edzeni, mert hamar ki fogsz fulladni, be fogsz sokallni. Fogyást már kis, jól átgondolt változásokkal is el tudsz majd érni, heti két-három alkalmas fél órás mozgásokkal, normális étkezésekkel.
  8. Ha otthon edzel, akkor nagyon figyelj oda az elején, figyelj és tanulj, mert nem mindegy, egy-egy gyakorlatnál hogy tartod magad, hogy végzed a mozdulatot, szóval ha valami nem világos nézz utána. Annyira imádom már az internet korát, annyi de annyi videó van akár csak egy gyakorlat helyes elvégzéséről, de számtalan cikket is tudsz majd erről olvasni. Ha úgy érzed neked ez nem menne, akkor pedig mindenképpen keres fel személyi edzőt aki ebben segíteni fog neked. Kisgyerekes anyukáknak pedig kifejezetten ajánlom a Gyerünk anyukám programjait.
  9. Ne legyél túl szigorú magadhoz, ha éppen túl fáradt vagy edzeni vagy elmész a barátokkal, családdal cukrászdába és megkívánsz egy süteményt, edd meg nyugodtan! Mert ha folyton megvonod magadtól ezeket a dolgokat, ha folyton csak erőlteted magadat, nem fogod élvezni és hiába érsz el vele eredményt nem fogod tudni megtartani hosszú távon. Nem testépítő akarsz lenni, vagy hivatásos sportoló, csak egy átlag ember, aki jól érzi magát a bőrében.
  10. Legyenek reális céljaid, ez nagyon fontos. Ne rakd ki egy 190 cm-s tökéleset genetikával megáldott és még egy halom szépészeti eljáráson keresztül ment hölgy képét a hűtődre, hogy te így szeretnél kinézni, mert sajnos nem fogsz. Tanuld meg szeretni a tested és élvezni, hogy tudod erősebbé, szebbé formálni, mert ez a tied és életed végéig szolgálni fog, szóval legyél büszke rá!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.